Dierentuin in Nürnberg

29 juli 2017 - Neurenberg, Duitsland

IMG_3828IMG_3712Omdat het zwarte zaterdag is in Duitsland (net vrijdag zijn alle vakanties begonnen) wordt er veel file voorspeld in de ochtend. We besluiten daarom niet vroeg te vertrekken maar eerst de dierentuin te bezoeken.

Het is een klassieke entree op een prachtig gelegen plek. Mels maakt zich zorgen dat we niet voldoende tijd hebben om alle dieren te bezoeken, dus hij zet er meteen de sokken in. Steeds als we even stil staan maant hij ons tot spoed. Gelukkig overtuigen we hem er van dat het echt niet nodig is om in sneltreinvaart door de dierentuin te rennen. Bij de dolfijnen zitten we heerlijk in het zonnetje te genieten van een "show" van een dolfijn die geheel voor zijn eigen lol met een bal aan het spelen is.

Ook de ijsbeer is een echte entertainer. De bal overleeft het spel niet maar ook in flarden is het nog leuk speelgoed.

De roofdieren houden siësta zoals te doen gebruikelijk, maar de meeste verstoppen zich niet.

Nadat we alle dieren uitgebreid bezichtigd hadden zijn we in de auto gestapt. Een onverwacht vlotte reis naar Bramberg am Wildkogel bleek ons gegund en om 19.00 waren we al in Jungbrunnen. Daar wachten Anneke en Aernout ons op met een heerlijke pasta maaltijd.