Vliegen in de bergen

6 augustus 2017 - Bramberg am Wildkogel, Oostenrijk

IMG_4042

IMG_4090IMG_3977

Een lang gekoesterde wens van Martijn en Joost gaat vandaag in vervulling!

Joost en Nicole hebben voor hun verjaardagen deze tandemvlucht gekregen. Met Franz en Herbert gaan ze in Neukirchen met de lift omhoog.

Nadat de parachute netjes is uitgerold en het harnas aan getrokken is Nicole de eerste die de "sprong" mag wagen. Als een ervaren paragleiter rent ze een stukje de berg af met Franz samen en soepel komen ze los van de grond. Het ziet er gemakkelijk uit (dat ook anders kan zien we later nog). Even later mag Joost met Herbert op zijn rug ook gaan rennen, iets minder vloeiend maar ook deze start gaat prima. Daar zien we de beide parachutes zweven over het dal. Het ziet er heel mooi uit en heel relaxt. Als beiden weer boven zijn, een vlucht duurt ongeveer 20 minuten. dan is Martijn aan de beurt. Hij gaat ook met Herbert op zijn rug (Herbert is niet zo groot) rennen en ook hij maakt een goede start. Naast hem is net een mevrouw opgestegen met veel gedoe, ze ging veel te vroeg zitten waardoor ze bijna weer op de grond belanden (veel gevloek van de begeleiders). Martijn en Joost hebben de helmcamera op en ook worden er met de selfiestick filmpjes gemaakt. Kortom er is genoeg beeld materiaal. gelukkig maar want het was een bijzondere ervaring!

1. DIck den Dulk:
    6 augustus 2017
    Staat ook op mijn lijst,maar wanneer?