Wandelen in het Habachtal

30 juli 2017 - Bramberg am Wildkogel, Oostenrijk

IMG_3887IMG_3885Het is onze eerste dag in Oostenrijk! het voelt super om hier weer te zijn.

Vandaag wordt het mooi weer. Om er een beetje in te komen beginnen we met een wandeling naar de Enzlerhütte in het Habachtal. Dit ligt vlak bij ons haus Junbrunnen.

Omdat het deels door het bos gaat en steeds langs de beek (Habach) is het niet te warm om te lopen. Onderweg zijn er steeds speel of informatiepunten om even te stoppen en te kijken. Wij nemen de smaragdweg, dat is de smallere route met meer variatie, er gaat ook een breed pad naar boven, dat hebben we met de fiets wel eens gedaan. Op het bredere pad rijd ook de smaragdbus die je naar boven en/of naar beneden brengt. Dat hebben we twee jaar geleden gedaan toen we boven naar edelstenen in de beek gingen zoeken. maar dit keer gaan we te voet naar boven en weer terug. De wandeling naar de hütte duurt ongeveer 2 uur. Ondertussen is er steeds een prachtig uitzicht. Helaas laten de bergmarmotten zich vandaag niet zien. Wel de bekende almkoeien, met bel en een paar echte scharrelvarkens. Die overigens niet vies zijn van een beetje knuffelen met de wandelaars die voorbij komen. Bij de Enzler hütte kun je heerlijk eten. De taart is niet te versmaden maar vandaag houden we het bij een lunch.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. DIck den Dulk:
    31 juli 2017
    Wandelen in Oosterijk blijft altijd mooi.