Beren

12 april 2019 - Peter Lougheed Provincial Park, Canada

11 augustus; Canmore (Bow river campground)

Vandaag vertrokken naar Peter Lougheed Provincial park. Hw 40 door Kananaskis.

Wandeling bij Upper Kananaskis lake. Prachtig meer. lange wandeling pas rond 17:30 zijn we weer bij de camper. onderweg veel eekhoorns en vogels. Maar geen beren.... tot teleurstelling van onze jongste zoon.

Op weg naar de camping (nog best een eind rijden) stoppen we om ons vuile water te lozen en nieuw water te tanken bij een "sani dump station". terwijl we uitzoeken hoe dit werkt (eerste keer) wordt er van achter uit de camper geroepen: "EEN BEER"! en ja hoor daar komt een grizzly berin met twee jongen op haar dooie gemakje uit de struiken gelopen. Zo recht voor onze neus, naast onze camper. ze lopen dwars over de sani dumpplek heen richting de weg. wat een geweldige ontmoeting. onze eerste foto's  zijn volledig mislukt, bewogen en met spiegeling, vanwege de ramen. we durfden die eerst niet open te doen om dat ze zo dichtbij was. Wat een geluk! en helemaal voor ons alleen.

Nu nog wat te eten, bij Mad dog and English man eten we verrukkelijke curry!