Barcelona

22 juli 2019 - Barcelona, Spanje

22 juli van Vers-pont-du-gard naar Barcelona

Vandaag is Joost jarig!

Wij reizen af naar Barcelona, een rit van ongeveer 4 uur. Na een heerlijk verblijf in Pont-du-gard.

Vanmorgen eerst rustig starten en inpakken, we hebben geen haast. nog lekker zwemmen en rond 12.00 in de auto. Dan is het ongeveer 36 graden en is de airco fijn!

We komen rond 16:00 aan bij ons nieuwe verblijf. Auropark aparthotel. Parkeren is meteen een uitdaging. eerst de fietsen er af dan de garage in die duidelijk niet berekent is op auto's van XL formaat. Maar het lukt. Boven wacht ons een ruim en koel appartement. Heerlijk. met super goede bedden, ook fijn, dat was het enige minpunt aan ons vorige huisje.

We gaan nadat we uitgepakt zijn zwemmen in het dak-zwembad. Weer eens wat anders dan tussen de vissen. Minder idyllisch maar toch wel lekker even plonzen. Vanuit deze plek bekijken we de buurt. Een simpele volksbuurt met een pleintje waar aan het einde van de middag mensen zich verzamelen om te kletsen, petanque  te spelen of de hond uit te laten. We halen wat te eten op en eten "thuis".

23 juli Barcelona

vanmorgen hebben we moeite met opstarten, iedereen diep geslapen. Martijn haalt brood bij de bakker. Na het ontbijt gaan we met de metro naar Parc de la Ciutadella het begint met de Arc de Triomph en vanuit daar lopen we door het park heen. Naast de gebruikelijke duiven zijn er hier ook veel papegaaitjes die overvliegen en een hoop herrie maken. het park is mooi en schaduwrijk dat is met een kleine 32 graden wel lekker. Hier geen hitte golf gelukkig.

We passeren het Catelaanse parlement en de dierentuin. En nee, we zijn niet naar de dierentuin geweest.

Voor de lunch broodjes gehaald. Daarna siësta.

Camp Nou of Nou Camp

Om 17:00 starten we met een tour door het stadion van FC Barcelona. Zoals te verwachten worden we ontvangen in de shop en daar zullen