Vers-pont-du-Gard

18 juli 2019 - Arles, Frankrijk

Donderdag 18 juli van Dijon naar Vers-pont-du-Gard

IMG_8779

Wat een mooi plekje is dit!

Een klein maar fijn appartement vlak bij de beroemde pont du gard, Romeins aquaduct. Het is hier behoorlijk warm, dus eerst maar eens een duik in de prachtige zwemvijver. Tussen de vissen. Mure test meteen zijn nieuwe duikmasker. Fijn dat dit zwembad entertainment heeft. een paar goudvissen en forelachtigen zwemmen gezellig rond. Hier en daar een kikker, al verdwijnen die snel als wij het water in gaan. Heerlijk water, geen chloor.

Vrijdag 19 juli zijn we naar de Pont du gard gelopen. Het is echt vlakbij. Wat een plaatje. Dom dom ... zwembroeken vergeten. Dus nu maar in de korte broek gaan zwemmen. het water was niet diep en heerlijk verfrissend. Indrukwekkend dat dit bouwwerk er al zo lang staat.

Heerlijke ochtend.

Na wat relaxen tijdens de warme uren. nog even zwemmen en dan naar Arles.

Lekker gegeten, L'O du bouche, en daarna rondgelopen in dit mooie stadje met amfitheater en natuurlijk het gele huis. zo in de avond is een stadje veel beter te doen dan overdag.

IMG_8824

zaterdag 20 juli

Rustdag. wel even op de fiets naar de bakker als het nog heerlijk buiten is. Verder doen we niet zoveel vandaag. Zwemmen, lezen en spelletjes, een paar boodschappen.

Heerlijk bij het zwembad gezeten. 's avonds nog even naar Castillion dus Gard geweest. Mooi plaatje. na een rondje door het dorp op een terrasje gezeten voor koffie.

Zondag 21 juli

Er is er één jarig, Hoera, Hoera

Mure is vandaag 10 jaar geworden. we hebben slingers en een cadeau. Mure gaat zelf mee op de fiets naar de bakker om taartjes uit te zoeken. Vandaag gaan we naar de camarque in de hoop flamingo's te zien.

Zwemspullen mee, want we gaan richting zee. Onderweg zien we wel paarden en zwarte stieren maar nergens een flamingo. Ze lijken vandaag niet thuis te zijn.

in het "pittoreske" dorpje Les Maries de mer (kermis is er niks bij) belanden we bij de zee. Snel omkleden en even een duik. Het strand zit vol met gebronzeerde lijven. Blijkbaar bakken ze hier in Croma. Maar daardoor kunnen we de kinderen steeds goed spotten met rood haar en lelieblanke huidjes waden en zwemmen ze tussen de andere badgasten door. Zelf vallen we ook lekker uit de toon. Maar met deze zonkracht is factor 50 geen overbodige luxe, voor onze tere en niet gelooide huidjes.

Ook op de terugweg laten de flamingo's zich niet zien. Nou ja al met al toch een leuke dag. We rijden terug via Les Beaux de Provence. Tussen en op de indrukwekkende rotsformaties ligt het oude stadje Les Beaux de Provence. Inmiddels is een deel ruïne maar nog steeds mooi om in rond te lopen.

IMG_8887IMG_8898

In de volgende plaats San remi de Provence gaan we uit eten voor Mure's verjaardag. Ook dat is een leuke stad. na het eten lopen we nog een tijdje rond en genieten we van de gezelligheid.

IMG_8922

Het is al laat als we terug komen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl