Kitulgala Raften

31 juli 2016 - Kitulgala, Sri Lanka

Na Kandy gaan we raften in Kitulgala. In de auto worden Oosterijkse eet verhalen gewisseld tussen Mure en Mels. Met alle favoriete restaurants en gerechten. Watertandend bij de gedachte aan snitzel en grillwurst.

Het raften is verschoven naar de ochtend en zo straten we om 8.00 op weg naar de rivier. Eerst in de nog wat vochtige zwemvesten en dito helmen, brr. ook hier was het weer een natte bedoeling, veel regen. Het is wel droog tijdens het raften, maar dat maakt eigenlijk geen verschil omdat we binnen de kortste keren doorweekt waren door het wilde water. Mure zijn voet hebben we heel goed ingepakt. eerst een paar lagen verband, toen een plastic zak en die weer vast getaped en tenslotte een sok er overheen om het allemaal bij elkaar te houden. Zo kon hij toch mee!

In een rustiger gedeelte konden we zwemmen. Dat was heel leuk en ook een leuk gezicht. Kortom een heel geslaagde tocht.

Daarna snel de natte spullen uit even (koud) douchen in onze Spartaanse hutjes. Die bij mooi weer vast heel leuk zijn maar nu erg vochtig en klam en daardoor wat minder charmant. Natte spullen in een tas en weer door naar Nuwara Eliya. Het is echt een stuk koeler dan in Kandy (graad of 18). Ook in Nuwara Eliya regent het. ons volgende verblijf is Goverbnors Chalets. Ook dit ziet er wat troosteloos uit in de regen. Nuwara Eliya is een beetje vergane glorie. In de Engelse tijd is er veel geïnvesteerd maar het is nu wat tanende. De theeplantages zijn wel heel mooi en we bezoeken Labookelie teafactory (Mackwoods). we krijgen een rondleiding en een kopje thee met chocoladecake. de thee is niet erg besteed aan de heren maar is vergeleken met de meeste thee hier prima te doen. Meestal is het hele sterke thee. Er is iets mis met de boeking bij Governors Chalet. uiteindelijk wijken we uit naar het Grand Hotel. Dat is geen straf!. het is een prachtig oud Engels hotel met een gigantische lobby met leunstoelen. We hebben twee kamers tegenover elkaar van alle gemakken voorzien. echt ouderwetse grandeur. Leuk om dat zo eens mee te maken. Als we gaan eten is er een buffet dat meters lang is en waar je altijd wel iets van je gading kan vinden. de voorafjes zijn prachtig en heerlijk (kleine amuse hapjes en terplekke bereide ceasar salad). alle soorten en maten curry's zijn er maar ook brood en aardappels, BBQ. kortom de kids smullen. Mure stort zich op het toetjes buffet, waar je zelf ijs kan scheppen en waar de chocolade cake niet ontbreekt. Kortom een welkome luxe naar de nattigheid. de volgende ochtend gaan we echter al weer vroeg op (5.30 vertrek) om naar de Hortons plains te gaan. Ontbijtbox krijgen we mee. Heerlijk geslapen!