Sigiriya Leeuwenrots

20 juli 2016 - Sigiriya, Sri Lanka

20 juli
We starten vanuit Negombo, Camelot beach hotel.

Vandaag reizen we naar Sigiriya. Daar gaan we de leeuwenrots beklimmen.
onze chauffeur en gids, Arune zal ons daar heen brengen. Onderweg maakt hij voor het eerst kennis met onze reiszieke en dus spugende kids. Mure bijt het spits af. ondanks reispillen zijn de Srilankaanse rijstijl en vooral de ongelijkmatigheden in de weg, teveel voor hem. Ook Mels volgt snel. Wat stops en plastic zakken verder komen we bij onze lunch bestemming.
Inmiddels hebben de beide heren best trek.
Na sandwiches en frisdrank nog een klein stukje naar de Leeuwenrots.
De leeuwenrots is een grote rots midden in de vlakte. op deze rots is 1500 jaar geleden een paleis gebouwd. in de vorm van een leeuw. Vandaar de naam. Nu zijn alleen de klauwen nog zichtbaar en het begin van de trap. Het is een hele klim naar boven. langs de overblijfselen van de tuinen en gebouwen die daar gestaan hebben. Het is vandaag erg warm en zonnig.
De route is heel mooi en de klim de moeite waard. Mats, Mure en Martijn zijn ook het laatste deel naar boven gegaan met een hele steile ijzeren trap. Eenmaal weer beneden rijden we naar onze overnachtingsplek. Sigiriya Hide out. Een kleine oase. We worden ontvangen met vers geperst watermeloensap. Het is een heel kleinschalig hotel. Rondom de binnentuin met zwembad staan hibiscushagen. Daarachter liggen de huisjes met de kamers. We hebben een prachtig uitzicht. Nu lekker een duik in het zwembad!