Trincomalee

27 juli 2016 - Nilaveli, Sri Lanka

Vandaag sightseeing!

eerst gaan we naar een grote hindoetempel in Trincomalee. die is gebouwd naast en oud fort (deel Portugees, deel Hollands)

van verre klinkt de afgrijselijke muziek al. wat een herrie maken de hindoes weer. Van oudsher wonen in  dit gebied meer hindoes. alhoewel ze elkaars feestadagen , gebruiken en goden rustig door elkaar gebruiken hier (Christendom, boedhisme, hindoeïsme)

Een enorme beetje griezelige blauwe Visnu zit voor de tempel. wij lopen er even doorheen en dan er omheen. Dat is prachtig, wat een uitzicht op zee.hier is ook de lovers leap. een verhaal over een Hollandse vrouw die van de klif in zee sprong vanwege de liefde voor haar ontrouwe man (die wegvoer op een schip). het is heel erg hoog maar de zee is erg diep dus ze heeft het overleeft.

na de culturele verrijking gaan we ook naar de warmwater bronnen. Deze zijn ook religieus. als er iemand sterft , wassen de rouwenden zicht jet dit water.het zijn een aantal putten in de grond waar water uit omhoog komt. de warmste is 46 graden.

Om te zien niet heel bijzonder.

Op de terugweg eten we bij Jerry's een tentje langs de weg. prima eten en aardige mensen.

Nog even de zee in als we terug zijn en naar het zwembad. de zee is geweldig hier (rustig, maar niet te, wel leuke hoge golven) en warmer dan het zwembad. De koe komt ook vandaag weer even langsgelopen. Blijft leuk om de zien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade